K2_JukkaHolm_vaakakuva

INHIMILLISYYTTÄ JA YHTEISKUNNALLISTA VAIKUTTAMISTA SOMETTAVALTA TOIMITUSJOHTAJALTA – AJATUSJOHTAJA JUKKA HOLM

Ajatusjohtajat-podcastin uudessa jaksossa ääneen pääsee ohjelmistokehityksen raudanluja ammattilainen, Visma Enterprisen toimitusjohtaja Jukka Holm. Jukka on aktiivisesti somea hyödyntävä toimitusjohtaja, joka omalla viestinnällään uskaltaa ravistella meidän vanhentuneita ajatusmalleja viestinnästä ja etenkin sen sisällöstä.

”Olen pyrkinyt tuomaan esille yrityksen arkea ja johtajuutta tavalla, joka resonoi yleisön kanssa. Eivät nämä ihmiset ole LinkedIn-verkostossani siksi, että haluaisivat lukea vain Visman ohjelmistoista” Holm kiteyttää.

HETKEEN JA AJANKOHTAISUUKSIIN TARTTUMISTA

Jukan läsnäolo sosiaalisessa mediassa on toimitusjohtajalle epätyypillisesti kaukana yrityspuheesta. Hän on siirtynyt taitavasti pois pelkistä myynnillisistä ja yritysaiheisista keskustelun avauksista, keskittyen enemmän niin arkeen, työnantajamielikuvaan kuin kulttuuriin.

Jukan viestintä ja LinkedIn-postaukset ovat kuin sivuja hänen päiväkirjastaan – ajankohtaisia, pohdiskelevia, ja täynnä elämänmakuisia huomioita. ”Se on oman ajattelun jalostamista ja reflektointia siitä, mikä on tärkeä teema juuri sillä hetkellä,” Jukka kuvailee. Nämä postaukset eivät ole vain digitaalisia viestejä; ne herättävät keskustelua, joka ulottuu sosiaalisen median rajojen ulkopuolelle, siirtyen toimiston kahvipöytien äärelle ja muodostaen aitoa dialogia.

Jukan tapa reflektoida omaa arkeaan ja ajankohtaisuutta tekee hänestä helposti lähestyttävän johtajan. Monet voivat samaistua hänen kirjoituksiinsa, löytäen yhteneväisyyksiä omiin kokemuksiinsa. Hän puhuu aidosti toimitusjohtajan roolista hyvin inhimillisessä valossa. Tämä haavoittuvuus ja rohkeus olla aito keskustelussa on jotain, mihin moni yritysjohtaja ei ole valmis astumaan. Jukka ei kaihda vaikeiden aiheiden käsittelyä, ja tämä rehellisyys on herättänyt laajalti myönteistä huomiota. ”Olen yrittänyt ylittää kynnyksen olla aito ja rehellinen julkisessa keskustelussa. Se on tärkeää. Tämä aitous on herättänyt positiivista huomiota”.

Jukka Holm, mistä asioista haluat jäädä ihmisten mieleen?

Jukka korostaa harvoin miettivänsä, miten jäädä ihmisten mieliin – sen sijaan hän haluaa vaikuttaa ja viestiä itselleen merkityksellisistä asioista. Näitä ovat esimerkiksi paremman työelämän puolesta puhuminen sekä julkishallinnon ajankohtaiset teemat, kuten digitalisaatio ja tuottavuus. Hän näkee huonon johtamisen vaikutukset loppuunpalamisina sekä hyvinvoinnin heikentymisenä ja hän haluaakin olla sitoutunut edistämään johtamista ja työkulttuuria omalta osaltaan.

“Hyvän työelämän teemoissa on tärkeää korostaa hyvää johtamista, kulttuuria sekä yksilön vastuunkantoa. Haluan tuoda esiin näissä aiheissa erilaisia näkökulmia, omia ajatuksiani ja edistää näitä teemoja.” Jukka toteaa.

Haluatko sinäkin kehittyä ajatusjohtajana ja vaikuttavana viestijänä? Bonfire Thought Leaders on yhteisö ja ajatusjohtajuuden vuoden mittainen valmennusohjelma liike-elämän päättäjille, jotka haluavat olla oman toimialansa suunnannäyttäjiä ja vaikuttavia viestijöitä Suomessa ja kansainvälisesti. Lue lisää ja hae mukaan vuoden 2024 Thought Leaders -ohjelmaan!



Ota yhteyttä

Oona Ikonen

Oona Ikonen

Liiketoimintajohtaja, ajatusjohtajuuspalvelut | +358 40 555 5543 | oona.ikonen(at)bonfire.fi

Jaa kirjoitus somessa